نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2762
-
الف
+

نشست «آسیب شناسی وضعیت پسا کرونایی رسانه های افغانستان» برگزار شد

نشست «آسیب شناسی وضعیت پسا کرونایی رسانه های افغانستان» در کابل برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2، نشست «آسیب شناسی وضعیت پسا کرونایی رسانه های افغانستان» توسط وزارت اطلاعات و فرهنگ در کابل برگزار شد.

در این نشست که با حضور «عبدالمنان شیوای شرق»، معین امور نشرات وزارت اطلاعات فرهنگ افغانستان و شماری از مسئولان، نمایندگان و خبرنگاران رسانه های این کشور برگزار شد، نخست معین امور نشرات از کارکرد ها و قربانی های جامعه رسانه ای افغانستان یاد کرد و گفت به حق رسانه ها مانند نیروهای شجاع امنیتی درخط نخست نبرد دربرابر جهل و نادانی، قراردارند.

وی افزود که این نشست به منظور آسیب شناسی اوضاع پسا کرونایی برگزار شده است که با مشورت فعالان رسانه، طرح های مختلف برای این منظور ارائه شوند. 

در این نشست تعدادی از اعضای فعال رسانه از دولت افغانستان خواستند که جامعه رسانه ای را که در دشوارترین وضعیت در امر اطلاع رسانی برای مردم از خدمت دریغ نکرده اند، حمایت کند.

باختر به نقل از معین امور نشرات نوشت: خواسته های خبرنگاران و اعضای فعال رسانه را به شکل کتبی به مقامات عالی افغانستان،  ارائه خواهند کرد.

این نشست در حالی برگزار می شود که رسانه ها ، صنعت فلم سازی و هنرهای نمایشی افغانستان همچون سایر کشورهای جهان از اثرات ناشی از ویروس کرونا آسیب های بسیاری دیده و با مشکلات فراوان روبرو شده است. از جمله این مشکلات موضوع ثبت فلم ها و تصویربرداری آن است که با نگرانی های بسیار همراه می باشد. 

با این حال با کاهش نسبی نگرانی های ناشی از کرونا، افغان فلم به حیث نهاد پیشگام در صنعت فلم سازی افغانستان اعلام کرده است بازیگران فلم بلند داستانی خود با عنوان "کوچه حمام زنانه" در ژانر کمیدی را انتخاب نموده است. 

فلم کوچه حمام زنانه

با آغاز مجدد فعالیت های سینمایی در افغانستان پیش بینی می شود رکود ناشی از کرونا نیز به تدریج به رونق تبدیل شود.

ع ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر